پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

جهانگیری از مشغول شدن سیاستگذاران و مسئولین کشور به روزمرگی و منازعات بی حاصل که هیچ نتیجه ای برای مردم ندارد سخن گفت.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه پردیس خبر اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه مجتمع پژوهشگاه علوم شناختی با اشاره به نقش علم در پیشرفت و توسعه کشور اظهار کرد: کشوری میتواند پیشرفت کند که توسعه علمی بعنوان یک دستور کار اصلی در آن کشور مطرح باشد.

وی ضمن تاکید بر نقش حیاتی و تعیین کننده علوم مدرن در توسعه آینده، افزود: مدتی است در جمع مدیران و سیاستمدارن کشور به این نتیجه رسیده ایم که حرکت کشور بر مبنای توسعه علمی باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این دلیل عنوان برنامه های توسعه چهارم و پنجم کشور تحت عناوینی نظیر برنامه توسعه دانایی محور یا برنامه توسعه بر مبنای علم نامیده شد.

جهانگیری از مشغول شدن سیاستگذاران و مسئولین کشور به روزمرگی و منازعات بی حاصل که هیچ نتیجه ای برای مردم ندارد سخن گفت و تاکید کرد: باید به مسائل اساسی از جمله حمایت از توسعه حوزه های مختلف علم بپردازند.

وی با اشاره به پیشرفتهای کشور در حوزه های فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی اذعان کرد: در حالیکه علوم و فناوری های جدید موضوع اصلی توسعه دنیا شده است، ما نیز می توانیم در زمینه آی سی تی با توسعه زیرساختها، تربیت نیروهای دانشگاهی و با اتکا به جهت گیریهایی که در دانشگاه ها در حال شکل گیری است، جایگاه ایران در منطقه را به مرحله قابل قبولی رسانده و در دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دستیابی به جایگاه مناسب در زمینه بیوتکنولوژی را نیز مستلزم تربیت نیروی متخصص، توسعه روابط علمی بین المللی با دانشگاه های معتبر دنیا و توسعه مراکز پژوهشی در این حوزه است.

وی در ادامه با یادآوری جایگاه هفتم ایران در دنیا در زمینه نانوتکنولوژی تصریح کرد: حتی ذره ای تعلل نیز باعث می شود که دهها کشور در زمینه پیشرفت در علم جلو بیایند. بنابراین باید نسبت به پیشرفت مستمر و بی وقفه در حوزه های مختلف علم دقت نظر و اهتمام داشته باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه در حوزه علوم شناختی هنوز در حال برداشتن گامهای ابتدایی هستیم، از تلاشهای کمال خرازی در راه اندازی پژوهشکده علوم شناختی تقدیر کرد.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری که کار اصلی توسعه علوم جدید بر عهده این معاونت است، با ایجاد ستاد علوم شناختی درصدد حمایت از پیشرفت حوزه این علم برآمده و البته وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز لازم است با ایفای نقش هدایتگری و سیاستگذاری خود به توسعه علوم شناختی کمک کنند.


  • بصیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">